Over ons - Vertrouwenspersoon

 

Bultersmekke Assistancedogs beschikt over een vertrouwenspersoon voor cursisten en instructeurs. Per 1 november 2019 is dat Yvonne Mol. Zij is bereikbaar via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

De vertrouwenspersoon kan bemiddelen bij een klacht over de samenwerking tussen cursist en instructeur en/of over de samenwerking met BMA. De vertrouwenspersoon helpt bij het zoeken naar een oplossing. Aan het inschakelen van de vertrouwenspersoon door cursist of instructeur zijn geen kosten verbonden.

Verschillende taken

De klacht wordt vertrouwelijk behandeld. De vertrouwenspersoon kiest geen partij en overlegt met de klager op welke wijze de klacht in behandeling wordt genomen. Er zijn daarbij verschillende mogelijkheden. De vertrouwenspersoon kan

  • Adviseren hoe de cursist of instructeur de klacht zelf kan bespreken met de betrokkene(n).
  • Een bemiddelingsgesprek regelen tussen de cursist of instructeur en de betrokkene(n). De vertrouwenspersoon kan dit gesprek desgewenst leiden.
  • De klacht namens de cursist of instructeur met betrokkene(n) bespreken.
  • De klacht enkel registreren als de cursist of instructeur de klacht alleen maar bekend wil maken en verder geen actie wenst.
  • Uitleg geven over en ondersteuning bieden bij verdere mogelijkheden, bijvoorbeeld een officiĆ«le klacht indienen bij de onafhankelijke geschillencommissie.

Alle klachten worden door de vertrouwenspersoon geregistreerd. De geregistreerde klachten worden geanalyseerd en besproken met de directie, zodat verbeteracties kunnen worden doorgevoerd om vergelijkbare klachten in de toekomst te voorkomen.

Zaakwaarnemer

De vertrouwenspersoon behandelt de klacht binnen zes weken met de mogelijkheid van verlenging van maximaal vier weken. De cursist of de instructeur kan zich laten vertegenwoordigen door een zaakwaarnemer.

Wanneer de bemiddeling van de vertrouwenspersoon geen oplossing voor cursist of instructeur biedt, is het mogelijk een klacht in te dienen bij de onafhankelijke externe geschillencommissie. Dit kan met behulp van de vertrouwenspersoon of rechtstreeks bij de commissie. De commissie, die door de minister van VWS is erkend, geeft een bindend advies.