Van een droom die zij samen droegen,
en hun hart dat zo sterk wist:
dit gaat niet alleen over honden,
maar over wat iemand soms zo mist.
Achttien jaar later staan we dan hier.
Enorm gegroeid, in ons team en onze kracht.
Met meer collega’s, meer kennis en meer plezier
Bereikten we al zoveel meer dan ooit verwacht.
En toch… tussen alle groei en verandering,
tussen nieuwe plannen, stappen en beleid,
bleef iets misschien wel het mooiste hetzelfde:
de warmte en menselijke nabijheid.
Nog steeds die korte lijnen.
Nog steeds elkaar echt zien.
Nog steeds kerstborrels vol verhalen,
gelach en herinneringen bovendien.
Nog steeds Joop en Erika,
met dezelfde passie als toen.
Nog steeds niet kiezen voor alleen groter,
maar vooral blijven voelen waarom we dit doen.
Want achter elk traject en iedere planning,
achter elke hond en ieder bestand,
zit een mens die weer gaat leven.
En iemand die naast hem bleef staan.
Achttien jaar bouwen aan vertrouwen.
Achttien jaar stap voor stap vooruit.
En ergens voelt het mooiste misschien wel:
dit verhaal is nog lang niet uit.